Bild: Sony

Das kostenloses VR-Update (V2.16) zu Dreams steht zum Download bereit

Ihr könnt ab sofort die PS4-exklusive Traumwerkstatt Dreams mit dem Update 2.16 in VR erleben!

Die PS4-exklusive Traumwerkstatt Dreams von Media Molecule erhält ab sofort mit “Inside the Box” eine kostenlose VR-Erweiterung. Ihr habt mit dem heutigen Update V2.16 die Möglichkeit, den VR-Modus als kostenloses Update herunterzuladen. Die Erweiterung enthält für den ersten VR-Einstieg neue Tools, Tutorials, Anleitungen und Kits, sodass ihr euch mit den neuen Funktionen vertraut machen könnt. Zudem werden neue spielbare Inhalte von Media Molecule verfügbar sein.

Dreams lässt euch mit der VR-Unterstützung in ein großartiges und von Kreativität erfülltes Traumiversum eintauchen und bietet noch mehr Freiheit und Spielraum für eigene Kreationen. Im Modus Traumformen werden mehrere neue Anleitungsvideos verfügbar sein, in denen die Vorteile der VR-Erstellung vermittelt werden und ihr die neuen Gadgets ausprobieren könnt. Mit den PlayStation Move-Motion-Controllern wird das Kreieren in der virtuellen Realität auf eine ganz neue Ebene gehoben. Ihr müsst das PlayStation VR-Headset jedoch nicht zwingend aktivieren, um Inhalte für den VR-Modus in Dreams erstellen zu können.

Auch diejenigen, die PlayStation VR nicht besitzen, profitieren von der Aktualisierung im Juli. Media Molecule führt eine Handvoll neuer Gadgets für den Kreativmodus und eine ganze Reihe von Barrierefreiheits-Funktionen ein, darunter den Komfortmodus, den statischen Himmel und vieles mehr, um das Spiel- und Erschaffenserlebnis so großartig wie möglich zu gestalten.

Im folgenden haben wir für euch die englischsprachigen Patch-Notes:

Inside The Box – A showcase for Dreams VR, with examples and inspirations to kick-start community creations, such as games, kits and more. Note that while this content can be played with any of our control methods, the wireless controller with motion sensor function is optimal. Can also be played without a VR headset.

Box Maze – Use the power of grabbing to help the cube bots find their way through the maze.

Box Blaster – Put your sharp-shooting and speed-running skills to the test in this futuristic blaster.

Box Escape – Jump, dive and resize your way outside the box.

All Aboard VR – An introduction to VR in Dreams, highlighting the different settings and controls used to play in VR.

VR How Tos – Four new How To videos, featuring tips for creating VR experiences and exploring the new gadgets you’ll find in Edit Mode.

Head/Camera Tracker – A gadget that makes it easy to track, and attach objects to, the game camera.

Hand/Imp Tracker – A gadget that makes it easy to track, and attach objects to, the imp.

  • Look Cursor Sensor – A sensor gadget that detects where a player is looking, with associated tweaks on supporting gadgets.
  • Dreamiverse Screen Size – Control how large Dreamiverse screens appear when in VR.
  • Allow Low Frame Rate in VR – Control what happens when frame rate drops below our performance standards.
  • VR Filtering Options – Specify whether you want to see VR content in the Dreamiverse.
  • Flip Menu Buttons – If using the left-handed setting and swapping often between motion controllers and wireless controller, turning this on keeps the ordering of buttons in the create menus consistent.
  • Comfort Mode – For VR users. When enabled, camera motion is reduced or removed.
  • VR Experience Ratings – Allows players to rate the level of VR experience for which they feel creations are suitable. This rating will appear on a creation’s thumbnail in search.
    • 1 – For those new to VR
    • 2 – For those with some experience of VR
    • 3 – For those experienced in VR
  • VR Compatibility Labels – Allows creators to specify the suitability of creations for VR.
    • Non-VR: Only enterable in non-VR; not visible to VR players with default filters.
    • Not Sure: Enterable in non-VR or VR, but will issue a warning for VR players upon entry; not visible to VR players with default filters.
    • VR Compatible: Enterable in VR or non-VR.
    • VR Only: Only enterable in VR; not visible to non-VR players with default filters.
  • Imp Beam – Allows player to interact with objects from a distance in VR.
  • Reel – Once you’ve grabbed onto something with your imp beam, you can use Reel to easily move it toward or away from you.
  • Camera Change – VR only: Right stick moves the camera up and down, rather than rotating it. Useful for VR players to preserve the horizon line for orientation.

Other Improvements

  • Grab Sensor – New tweak for existing gadget: Set Grab Point. Used along with Follow Grabbed Item on the Hand/Imp Tracker, this means you can specify exactly where an item is grabbed.
  • Imps – No longer transparent when cover pages are used as background.
  • Paintings – New tweak for paintings: Stretch. Stretches flecks in the direction they are pointing.
  • Ambisonic Panning – New tweak for channel gadgets: Audio will sound like it’s above/below and in front/behind the player (headphones must be plugged into VR headset).
  • Blank Puppets – New tweak for puppets: Camera follows the puppet when sliding down a surface.
  • Updates to Zip – Zip allows users to zoom in to objects in edit mode. In VR it can be used multiple times on the same object to get progressively closer to it. It can also be used on open space to teleport forwards by a fixed amount.
  • Directional Button Controls – These controls are disabled when in VR.
  • Menu (Wireless Controller) – In VR, instead of the menu opening at the top of the screen, it opens in front of the player. It can be dragged up and down to a position where they find it most comfortable. Some elements of the UI, such as the contextual buttons on the right hand side, or the mode icon/thermometer on the left, are now docked onto panels to the left/right of the player, which can also be dragged in/out.
  • Various other additions, fixes and improvements to support VR in Dreams.

Dreams von Media Molecule, dem Entwicklerstudio hinter Spielreihen wie LittleBigPlanet und Tearaway, ist ein kreatives Toolset zum Erstellen eigener Inhalte – seien es Spiele, Level, Objekte, Musik oder Animationen – mit nahezu unendlichen künstlerischen Möglichkeiten. Diese können im “Traumiversum” geteilt und von anderen Spielern erlebt, bewertet, gespielt, bearbeitet und für ihre eigenen Projekte genutzt werden. Neben dieser Vielzahl an Kreationen und Möglichkeiten bietet Dreams eine Story-Kampagne in Spielfilmlänge.

Dreams ist seit dem 14. Februar 2020 digital im PlayStation Store sowie physisch im Einzelhandel erhältlich.

Top-Angebot
Dreams - [PlayStation 4]
  • Dreams wurde vom vielfach ausgezeichneten Studio Media Molecule exklusiv für PS4 entwickelt.
  • In Dreams können Träume anderer Spieler erkundet und gespielt werden, sowie die eigenen Träume zum Leben erweckt werden.
  • Auf einem übergangslosen Spielplatz der Kreativität mit unbestimmtem Ausgang und endlosen Möglichkeiten.

28 Jahre | Männlich | aus Geseke | PlayStation, Nintendo Switch & Xbox Gamer | PS Trophy-Hunter | Redakteur bei Play-Experience.com

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